Pauken idag

Morgonen har varit lite seg. Mamma väckte mig och jag sa till henne igår att hon skulle väcka mig i tid om vädret såg lovande ut, så jag blev ju glad och trodde att det skulle bli en dag på stranden med Pauken. Men nej, mamma frågade om jag ville med till Jonstorps marknad, och jag ville ju inte göra henne ledsen, men det är verkligen inte min grej. Plus att jag hade bestämt att spendera min dag med Pauline som det var allt för länge sen jag träffade.

Så jag vaknade kvart över tio och morgonen har varit rätt så seg. Jag har målat brädorna med tredje lagret, men jag stör mig, för det fastnar en massa smådjur på lacken när det ska torka, hur snyggt blir nu det? Jao, men jag ska snart bege mig till Ramlösa Station för att möta Pauken-söten, sen ska vi hem till hennes mamma och lämna saker, sen ska jag tvinga med henne till Willys. Hann aldrig dit igår, så jag handlade bara jättelite godis på Mango där de kostar skjortan, jag menar 10 kr / hg, det är väl till att överdriva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0