Sommarjobb

Jag fick masa mig upp klockan sex idag, för det var första dagen på mitt sommarjobb (som sagt så är det typ ett ålderdomshem, dock inte permanent). Jag fick cykla dit och det blev inget regn som tur va. Kom dit och vi satte oss ner och några åt frukost, sen fick jag hänga med min, om man kan säga det, handledare. Sen hade dom något trist möte om nya gäster som skulle komma. Efter det hängde jag mest efter min handledare, haha. Fick hjälpa henne med saker som att koka kaffe och sånt simpelt. Efter lunchen fick jag och en annan sommarjobbare som heter Fitore (tror det stavas så) sätta ihop en "rullande byrå" från ikea, haha. Det tog över en timme, men vi fick oss några skratt ändå. Så om man utvärderar denna dagen så var den helt okej och personalen verkar trevliga.

Nu ska jag iallafall äta för jag börjar bli hungrig, man håller inte sig så mätt på fisk och potatismos från viktväktarna, tror jag ska göra gröt eller något sådant. Klockan halv sex så ska jag gå på mitt andra jobb för idag, ska sitta värdinna på turn. Så jag hoppas att jag sover gott inatt med tanke på att dagen nog kommer göra mig trött.

Längtar sjukt tills jag får mina pengar och jag hoppas på jobb hos Paulines mamma. När man väl tjänat ihop lite pengar kan man inte få nog, lika bra att jobba två veckor till då och tjäna det dubbla. Så ska jag spara till Londonresan, handla lite kläder, kanske sticka en helg till Götet då ifall någon är sugen på det. Mamma och pappa ska ge mig pengar till en vindjacka, haha, dom tycker jag kan behöva en sån. Dom tycker jag ser stupido ut i en vinterjacka nu. Den är ju dock inte sån pluffsig (?) utan en typ slät och vanlig. Nu blir det för mycket ord här, så byebye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0