Kladdig hundrunda

Imorse vaknade jag runt elva, så det blev inte "imorse" utan iförmiddags. Sedan gick jag i alla fall ner och fixade min frukost och kollade på något "publiken-sitter-och-skrattar"-program. Efter det gick jag och tog på mig som hastigast för jag skulle ut med hundarna, mitt hår var som ett skatbo, men skitsamma liksom. Jag skulle ju bara ut med hundarna. Så gick vi till en skola på kummelgatan och där bakom är det en fet gräsmatta, en skogsdunge och sånna torkade kvistar som sticker upp från marken, typ omöjliga att ta sig igenom. Det var kladdigt med lera och sånt där, sen fanns det en boll. Lera+torkade kvistar+boll+hundar+Matilda= En fet jävla röra med kladd och rivsår. Haha, Zeke lekte med bollen i typ trekvart kanske? Bod fick sånna små ryck ibland och började gräva i sandlådan där. Sen när Zeke gick för långt in bland kvistarna skulle jag då hämta bollen och kasta ut den, det var inte lätt att ta sig igenom där. Till sist hamndade bollen i en lerpöl och där leker hundarna glatt och blir skitiga, jag ska springa och hejda dom. *SPLASH*, ramlar rakt i det geggiga gräset. Efter det så fick vi gå hem (och jag fick en del konstiga blickar på mig med tanke på håret och kladdet). Nu har jag precis duschat och hundarna fick hänga med in. Kul histora va?

Snart ska jag plocka undan på mitt rum och dammsuga här. Efter det vet jag inte riktigt, slappa, sitta här, läsa och äta något. Sen ska jag iväg hoppas jag, antingen fest eller supa med My och Ronja. Vi får se, men måste få mina pengar av mamma och pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0